user_mobilelogo

Πώς να αποφύγουμε τους τραυματισμούς κάνοντας γυμναστική

Το γυμναστήριο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους αν θέλουμε να χάσουμε βάρος, αρκεί να συνδυάσουμε τη γυμναστική με σωστή διατροφή για καλύτερα αποτελέσματα.

Από την άλλη μεριά όμως, υπάρχει και η αρνητική πλευρά του γυμναστηρίου, καθώς πολλοί από εμάς έχουμε μεγάλες απαιτήσεις από το σώμα μας την ώρα που γυμναζόμαστε, με αποτέλεσμα να τραυματιζόμαστε, πολλές φορές, σοβαρά.

Όσον αφορά στη γυμναστική, υπάρχουν μόνο δύο ειδών “καλοί πόνοι”. Τον έναν το νιώθουμε σαν κάψιμο, ως αποτέλεσμα της κούρασης ενός μυ, όταν ενδυναμώνεται, χωρίς όμως να νιώθουμε πόνο στις αρθρώσεις μας ή σε άλλες περιοχές του σώματός μας.

Ο δεύτερος πόνος έχει περισσότερο σχέση με τη φυσιοθεραπεία παρά με τη γυμναστική καθεαυτή και τον νιώθουμε όταν καταβάλουμε προσπάθεια να αποκαταστήσουμε την δυνατότητα κίνησης κάποιου σημείου του σώματός μας.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αποφύγουμε μελλοντικούς τραυματισμούς  κατά την ώρα της γυμναστικής:

  • Πρέπει να ακούμε το σώμα μας

Αν νιώθουμε κάτι που δεν θα έπρεπε να νιώθουμε (ή δεν έχουμε ξανανιώσει), τότε πρόκειται για κάποιου είδους πόνο, όσο ελαφρύς κι αν είναι.

Πρέπει να μάθουμε να ακούμε το σώμα μας. Αν “δεν πονάει πολύ” ή “νομίζουμε ότι θα μας περάσει”, τότε παραδεχόμαστε ουσιαστικά ότι πονάμε.

Απ’ την άλλη, μπορεί να μη νιώθουμε πόνο την ώρα που γυμναζόμαστε, αλλά να τον καταλάβουμε την επόμενη μέρα. Αν ζορίζουμε τον εαυτό μας πάνω απ’ το φυσιολογικό όριο, τότε - προφανώς – το παρακάνουμε.

  • Προσέχουμε τη στάση του σώματός μας 

Πολλές ασκήσεις μπορούν να οδηγήσουν σε τραυματισμό αν δεν τις κάνουμε σωστά, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να προσέχουμε πάντα να έχει το σώμα μας την κατάλληλη στάση που απαιτεί κάθε άσκηση. Δεν θα πρέπει να ανασηκώνουμε τους ώμους μας, πρέπει να κρατάμε τον κορμό μας σταθερό προκειμένου να προστατεύσουμε την σπονδυλική μας στήλη και δεν πρέπει να ζορίζουμε παραπάνω τους δυνατότερους μύες μας προκειμένου να στηρίξουν τους πιο αδύναμους.

  • Αποφεύγουμε τις ασκήσεις υψηλής επικινδυνότητας που αποφέρουν ελάχιστα αποτελέσματα

Τα πους-απς  με ένα χέρι και οι εκτάσεις των ποδιών σε πλήρες τόξο, είναι μερικές μόνο ασκήσεις προς αποφυγήν, καθώς έχουν μεγάλο κίνδυνο πρόκλησης τραυματισμού. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ενδυναμώσουμε συγκεκριμένους μύες με ασφάλεια και με πιο λειτουργικό τρόπο.

  • Πρέπει να βάζουμε την ποιότητα πάνω απ’ την ποσότητα

Η μυϊκή κόπωση είναι καλή μόνο αν δεν φτάνει στα άκρα. Γενικότερα, οι συνέπειες της ενδυνάμωσης των μυών, γίνονται αντιληπτές μέσα στις επόμενες 24 ώρες, αλλά δεν χρειάζεται να φτάσουμε στο σημείο να μην μπορούμε π.χ. να κατέβουμε τις σκάλες για να καταλάβουμε ότι το παρακάναμε.

  • Μετά τη γυμναστική πρέπει να ξεκουράζουμε τους μύες μας

Οι μύες χρειάζονται ξεκούραση μετά τη γυμναστική. Αν ωθούμε τους μύες μας στα όριά τους σε καθημερινή βάση, μπορεί να τους προκαλέσουμε πολύ σοβαρό τραυματισμό.

  • Πρέπει να γνωρίζουμε τα όριά μας

 Τα όρια κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικά και το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα όρια των μυών μας. Επίσης, η προδιάθεση κάθε ανθρώπου για τραυματισμό είναι κι αυτή διαφορετική.

ΠΗΓΗ: www.directnews.gr